Spring inspiration är avklarad!

Hej!
Guuud! Jag har haft det så himla kul! Modevisningen blev såå lyckad! :)
Dagen började med att jag gick och handlade lite frulle och sedan drog till Jönköpings teater där själva showen skulle hållas.
Min grupp samlades klockan 9. Vi fick vänta en stund på att frisörerna från Kalufsmakarn skulle komma till rätta. Sedan vara det dags att våffla hela håret ännu en gång och fluffa till det ordentligt! Där efter var det smink dags. Alla 30 modeller var indelade i tre grupper med 10 i varje. Jag hamnade i grupp 2 som skulle vara farytale inspirerade. Det innebar att vi skulle ha lite mer avanserade hår uppsättningar och mer avanserade sminkningar än de andra grupperna. De fick typ uppsatta hästsvansar och sotade ögon istället.
Make up store hade förberätt 4 olika sminkningar till oss i min grupp. Det var "vind", "vatten", "jord" och "eld" tror jag. Så de sminkade tre modeller med vatten temat. (vita lösögonfransar, blå ögonskugga och sådär) Och tre modeller av Jord och tre av eld. Sen var det lilla jag som ensam fick vara Vind. Detta innebar att jag var den enda av alla trettio modeller som fick ha *blingbling* i mitt ansikte! Det var så kul att springa runt och glittra! Alla tyckte jag var så fiin. Verkligen jätte kul! :)
Så, här har ni mig!




Yez, När ni var klara med smink och hår var det dags för lunch och sedan genrep.
15.00 började genrepet. Då skulle vi köra igenom hela showen med kläder och allt.
Såhär såg showen ut.
Jag var i grupp 2. Som ni ser öppnar Noa noa efter pausen. Och vem var det som gick allra först då? Jo, jag! Läskigt men det var en stor ära att få göra det!
Hade dock på mig värsta tant klänningen..
Haha.
Hamnade på hemsidan! :) kolla in bildspel. http://www.jnytt.se/noje/start

Saint tropez som vi gick för första rundan.

Olgas hus! Riktigt nice kläder hade den butiken! :)

Grand final! Står längst till höger i en klänning från Saint tropez!

Yepp, efter modevisningen var det dags att byta om inför efterfesten!
Innan vi traskade dit stannade Jag Åsa och Amanda hos Sofie för att invänta aatt klockan skulle bli 22.
Så var det dags för party. The Cerw och vi modeller fick såklart hänga i vip hörnan med Snittar och Champange! Mums.
Vid 12 stängdes musiken av och vi alla sjöng för födelsedagsbarnet Ted som fyllde 20!!

Magnus.Ylbe.Jonas.Ted.Johanna.Julia.Per

Schkåål! :)


Me and Johanna! :)


Födelsedagsbarnet går all in! :D




Så, det var allt för denna gången!
Nu blir det söndagsplugg och andra tråkigheter som städning och så vidare.. 

PUSSILUSK! <3


Kommentarer
Postat av: Amanda

Finaste Julia ! Duktig du är !

Har du gått o blitt modell nu?

(Inte precis förvånad)



Tänker på er och saknar våra kvällar ..



Puss och kram på er hälsa Jonas från mig.

2011-03-06 @ 12:11:56
URL: http://Mindoris.com
Postat av: amanda

åå! sicken fick blogg du har julia :D

tack för en underbar dag! verkligen awsume!! :D

2011-03-06 @ 12:13:33
URL: http://byamanda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0