Home schweet home!

Tjenarej!

Spanien var galet mysigt må ni tro.

Första dagen började med att vi vaknade hemma hos mig och tog oss till flygplatsen. Väl sittandes i planet och sugna till max på att komma upp i luften för att sedan få landa på sydligar breddgrader säger en gubbe två rader fram att han glömt sin medicin i hans väska som låg inpackad i frygplanet.
Hans bagage letades upp och vi kom äntligen iväg!
 Väl framma på Gran Canaria där det var moln fritt väntade vi på våra två väskor. Min kom men inte jonas? Det kändes äkta Stig-Helmer över det hela när typ en stackars liten väska åker runt runt runt. Så stört! Jonas springer och försöker lösa detta. Han kikar in "bakom kulisserna" där väskorna lastas på och ser att där ligger den jäveln på marken nedanför bandet! Efter att fått tag på väskan ska vi ut till bussarna.
 Inte står det någon reseledare där som säger vilken buss vi ska hoppa på, nej då! Vi hittar rätt buss tillslut och sätter oss ner. I högtalaren hörs det: Ja då var vi äntligen alla ombord...
 Det visade sig att vi skulle få bo i Puerto Rico på ett 4★-igt hotell. Helt okej endå :) Fick nyckeln och öppnar dörren. 
Inrökt som in i helvete. Haha! Vi säger till att vi ville byta men hotellet var fullbokat. Så en städerska kom och sprutade lite mirakel medel och tyckte att det räckte. Så vi skuttade i badkläderna och la oss vid poolen direkt. Kom tillbaka till rummet och det luktade inte lika illa som tur var:) Och med våran vanliga tur så har vi hamnat på bottenvåningen med noll utsik. Jo, en fet jävla stenmur precis utanför bakongen.

 Hotellet var helt knökfullt med 65plusare! Alltså jag täkte att på Grankan är det en hel del gamlingar men inte fa-an trodde jag det var så jävla många?! Dem var överallt! Dem anlände i buffelflockar till hotellet hela tiden!? Och vet ni vad? De satt ett par stycken, ja-a några dagar som spelade dragspel och sjöng ut över poolområdet?! Och efter varje truddelutt låg hela poolen och aploderade så gäddhängen skakade! Hahaha! Dock jävligt roligt:)

Men vafan, dagarna sprang iväg vi solade, badade och var ute och åt i stort sätt varje dag. Vi hade det riktigt bra i alla fall! :) Men en dag kommer vi till rummet och då har vi fått en lapp som säger att vi ska få byta rum. Så det var bara att packa och byta rum vid 12 två dagar senare. Så vi fick vår nya nyckel. Översta våningen. Finaste utsikten. Härligaste baklongen. Kunde inte bli så mycket bättre avslut på den hotel vistelsen! Mums!

Sista dagen var det riktigt mulet. Så vi bestämde oss för att gå en promenad längs strandpromenaden till stranden berdvid. Efter 2 timmar var vi tillbaka i Puerto Rico igen och vi handlade lite att ta med oss hem påvägen tillbaka till hotellet. Vi schnyggade te oss och gick ut och åt. Det blev samma ställe som förstakvällen fakiskt. Gottis!
Klockan var inte så mycket så vi spelade lite minigolf. Jonas vann den rackaren.

Dagen därpå var det dags att åka hem. Klockan 11 skulle bussen hämta upp oss. 11.02 var klockan kanske då en buss med stösta fritidsresors loggan på saktade in och plötsligt bara åker förbi?!
Efter mycket om och men får vi reda på att det var vår buss och dem hade glömt att plocka upp oss. 45 minuter senare kommer den tillbaka och tar oss till flygplatsen.

Hemma igen. Fredag kväll. Utgång såklart. Kvällen slutade väldigt väldigt fel för min del. Denna händelse ska aldrig mer upprepas hoppas jag. Haha! :) Fifan. Detta kommer jag få höra resten av mitt liv skulle jag tippa på. Vill passa på att ännu en gång tack för hjälpen och för att det finns så snälla människor i mitt liv! Så, Tack!

Nu har jag jobbat Söndag, Måndag och Tisdag. Igår, tisdag kväll var jag ute med min älskade Lis! Riktigt kul alltså! :) Drog till Rubinen tog varsitt glas vin och sedan gick vi till Hard Rock. Galet mycket folk! Händelserik kväll, oo-ja! Ramlade i hos Lisa vid 4.

Idag har jag sprungit i stan med Martina och vi träffade även Maria en snabbis :) Spanade lite på balklänningar. Det lutar åt en ljusblå eller ljusrosa :)

Jag saknar Jonas, min älskade manat.

Bed time. Puss!



Botten våningen.



Högsta våningen.







Poolen.



Hotellet.



Julia.



Jonas :)



Liria är ett måste! :)



 
 
Pernilla, Martina & jag :) Fredag 12/2

Kommentarer
Postat av: lisa

åh! jag älskar dig,men framförallt älskar jag Liria!! du är fin.

2010-02-18 @ 11:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0