Fantastiska 20 minuter.

Hej hej!
Sittter här lite irriterad och inser att der var heeeelt gaaaalet onödigt att jag åkte hit till Jönköping igår kväll för att gå på min informations träff idag klockan 09.00
Trodde det skulle hålla på fram till lunch, minst!
Väl där satte vi oss ner för att lyssna på två nissar som informerade om hur man skulle få sina pengar nu när man är inskriven i Ungdomsgarantin.
De gick i genom peciiiis det som damen jag var hos i måndags berättade för mig.
Det tog 20 minuter och sedan var det över?! JA HOPP?!
Här slösar man både tid och pengar på att åka buss i 4 timmar för ett möte på ynka tjugo minuter!!?! Åh..
Aja.. Om typ exakt en timma går bussen ner till Götet igen! Skönt!

Kom i måndags till Göteborg då åkte jag hem till papi och lagade pizza med mina bröder. Möms!
På tisdagen åkte jag till Jonas papi och var där under dagen. Vi åkte till Allum och handlade lite julklappar. Sedan på onsdagen målade vi klart fondväggen på övervåningen i "kakao"färg och flyttade runt soffor och grejjade. Fint blev det.
Jag blev körd hem av Joppe och sedan körd till Lisa för att igår kliva upp 06.30 och åka till Ullared!!

OJ! Vad tiden sprang iväg! Måste rusa tilll bussen snart!!!!!!!

...............................

Så nu sitter jag på bussen!!
Blev lite stressigt där i slutet men det gick finimang.
I alla fall. Ullared igår!
Vi skulle komma iväg vid 7 hade vi bestämt men det var så gott att ligga kvar i sängen och mysa så vi gjorde det en stund.
Jag tror vi promenerade iväg för att hämta bilden vid halv 8 och sedan var vi iväg 08.01. Klockan 08.16 hade vi inte ens kommit till Kråkan!! Det var sjukt väglag och det var galet mycket trafik. Klockan 08.25 rullade vi ut på motorvägen. Det tog alltså 25 minuter att ta sig från Helenedal till Åby. Stört.

Jisses vad mycket snö det var utan för mitt fönsteer nu då! Undra vart jag är? Ulricehamn snart tror jag.
Det snöade lite lätt när jag lämnade Jönköping. Såg vädret förrut och det var det bara en massa snö som skulle falla överallt de kommande dygnen.
Julafton om en vecka idaaag! MYS!  

Såhär ser min planering ut de kommande dagarna:
Idag 17/12 - Ta mig till Göteborg först och främst. Vidare till Papi och sen ska jag och Jonas på julmys!
Lördag 18/12 - Julshopping på dagen antagligen. På kvällen blir det Julfest hos Maria <3
Söndag 19/12 - Julbord mellan 12-17 med Marran och Varran! :D
Måndag 20/12 - Rensa ut mitt rum hos mami och mysa med henne. Lite julbak på det också! :)
Tisdag 21/12 - Träffa Maria för lite arbetssökande m.m Därefter obestämt. Hoppas på att få hänga lite med favorit Martina! <3
Onsdag 22/12 - En obestämd dag. Julmys med Linnéa och Lisa kanske! :)
Torsdag 23/12 - Fira Lillajulafton med hela familjen Prevander!
Fredag 24/12 - Fira Julafton hos farmor :)
Lördag 25/12 - Vet inte riktigt vad som händer?
Söndag 26/12 - Fira Jul med mamma, Pappa, Daniel, Joakim och Jonas hemma hos pappa.
Måndag 27/12 - Åka upp till Jönköping och börja packa.
Tisdag 28/12 - Flytta in på Torpagatan 14! :)

Så långt vet jag vad som händer! Nice right! :D
Nu funderar jag på att spela alfapet? Hum..

Är i Ulricehamn nu. Hela bussen luktar apelsin.

Ha det fint! PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0