Jonas flyttar, igen!

Hej hopp!
Här ligger jag ännu en kväll med datorn på magen. Men denna gången är det inte i min egen säng och inte min egen dator. Jag befinner mig i denna sekund på Sjögatan 13 i Magnus lägenhet. Ja-a för nu är det inte Jonas och Magnus lägenhet längre, utan bara Magnus. För imorgon var det dags att flytta igen, för Jonas del alltså. Hyresvärden hade fått reda på att de bodde två personer här och det fick man tydligen inte?! Så en av dem var tvungen att ta sitt pick och pack och bo någon annan stans. Efter att Jonas kollat runt med hans nyfunna vänner här på högskolan, var det en kille som kände till en lägenhet på Slottsgatan 24 som skulle hyras ut. Jonas ringde till uthyraren och en timma efter att jag anlänt med tåget så stod vi i lägenheten och förhandlade hyra. En liten etta på 30 kvm. Kanske inte världens finaste men det är ju skönt att han slipper vara hemlös nu i alla fall!
Klockan sex ikväll cyklade Joppe iväg och skrev kontrakt.
Kvällen till ära är det avslutningen på nollningen. Så det kryllar av kostymklädda studenter överallt. Årets nolla ska utses och Jonas har faktiskt blivit nominerad! Haha! Vore kul om han vann! Själv ska jag läsa mina tidningar som jag köpte med mig och kolla in en film eller två. Imorgon blir det flytt som sagt. Sedan tar jag tåget hem igen på kvällskvisten. Börjar joppa på torsdag igen. Döda mig.

Läskigt. Hyresvärden var presis här och ringde på?! Pratade med honom ett tag och berättade hur läget låg till. Verkade lite småskum..

Nu ska jag på jakt för att se om det finns något gott att äta. :) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0